tisdagar är produktiva dagar

Det är tisdag och morgonen spenderades på Ikea - kungens kurva. Är det bara jag som blir sådär barnsligt lyrisk varje gång man ser de stora gula IKEA skyltarna? Man vet att man kommer hem med minst 5 onödiga köp, men man kan inget än älska det! Idag hittade jag några supermysiga ljus till lägenheten (onödigt köp nr 1), trots att varje hylla redan är fylld med ljus. Jag hittade även några söta ramar (onödigt köp nr 2), ska bara hitta en ledig plats på väggen. Och så kände jag för att köpa en ny badrumsmatta! (onödigt köp nr 3) Min nuvarande börjar se lite.. gammal ut. Sista sektionen är ju växter och sånt, och när jag gick förbi så såg jag framför mig min växt i köket. En växt som ska ha vatten varje dag, men får klara sig med en skvätt i veckan. Därför fick jag även med mig en söt platsväxt! (onödigt köp nr 4), så nu behöver jag aldrig vattna igen! Och på vägen ut så var jag ju tvungen att köpa en korv, hallå de kostar 5 kr?, och snubblade över Ikea-té hyllan. Rabarber&Vanlij fick åka med hem (onödigt köp nr 5) och trängs nu i skåpet med NK-téerna från mamma. Kalaset gick på över 700 kr. Och det känns hur bra som helst!

Väl hemma igen satte jag mina nya inköp på plats och blev snabbt uttråkad. Men, juste! Jag har ju tvätt-tid idag kl 16. Jag började organisera prydliga högar (absolut inte likt mig) så att tvätten skulle gå snabbt och smidigt. Jag var klar ca 15.30 och slog med ner en stund framför tv. BOM! Jag somnar. Vaknar i panik 10 över 4 och rusar ner till tvättstugan. Men nej, såklart. Då har en slug liten jävel stått bakom dörren och lurat för att kunna ta min tid om jag inte var där prick 16. Jag säger att jag blev lite sen från ett ärende och att jag hemskt gärna skulle vilja ha min tvätt-tid, men kärringen börjar skaka på huvudet och yra på ryska. HALLÅ? JAG VET ATT DU FÖRSTÅR MIG! JAG HAR HÖRT DIG PRATA SVENSKA! - hade jag lust att skrika. Men jag bara vände på klacken och försvann. Vem orkar liksom? Så nu får jag helt enkelt vända ut och in på kläderna för att överleva ytterligare 4 dagar. Tur att det bara är bästa grannen som får stå ut med mig! Nej, Nu ska jag kila ner till solariet en snabbis. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0